Frankfurt'ta gündem sürücüsüz otomobiller

Dünyanın dev firmaları ‘kendi kendini sürecek’ otomobiller üzerinde çalışıyor. Mercedes 2020’ye kadar ilk ‘sürücüsüz otomobili’ piyasaya çıkarmayı düşündüklerini açıkladı.


mercedes sürücüsüz otomobilKazalara çare bulmak, daha güvenli bir trafik yaratmak için çabalayan otomotiv üreticileri, “sürücüyü yolcu yapacak” sistemler üzerinde çalışmaya hız verdi. Mercedes’in üreticisi Alman Daimler de, “kendi gidebilen” otomobil satışına 2020’de başlayabileceğini açıkladı.


Google tarafından denenen, otomotiv teknolojileri üreticisi Bosch’un yıllardır üzerinde çalıştığı “kendi kendine giden otomobil” fikri, otomotiv sektöründe daha fazla taraftar bulmaya başladı. “Otonom sürüş” olarak nitelenen bu teknolojiye sahip otomobilleri piyasaya sunabileceğini açıklayan Nissan ve General Motors’a son olarak Daimler katıldı.


Bu donanıma sahip otomobillerini, 2020’ye kadar piyasaya sürebileceğini açıklayan Daimler, “direksiyon başındaki sürücüleri yolcu yapmak” amacıyla harekete geçtiğini açıklayan üreticiler kervanına katıldı.


Mercedes ve Smart markalarının üreticisi Daimler’in Geliştirme Bölümü Başkanı Thomas Weber, Frankfurt Otomobil Fuarı öncesi yaptığı açıklamada, “Seri üretim otomobillerde otonom fonksiyonlara sahip donanımlar sunan ilk üretici olmak istiyoruz. Bunu da, birkaç yıla kadar yapacağımıza emin olabilirsiniz” dedi.


Daha güvenli olacak


Sürücülerin direksiyon başında mesajlaşma ya da telefon konuşmalarını rahatlıkla yapabilmelerini sağlamayı, yaşlılara da araç kullanmada daha fazla özgürlük vermeyi amaçlayan sistem, BMW, Volvo, Nissan ve General Motors gibi şirketlerin de gündeminde. Japon üretici Nissan’ın CEO’su Carlos Ghosn, markanın 2020’ye kadar “otonom” araç teknolojisini tüketicilere sunmaya başlayacağını açıkladı. Ghosn, teknolojinin geliştirilmesi ve testleri için film platosunu andıran merkezin inşasını sürdürdüklerini anlatırken, bu otomobilleri “uçuk kaçık olmayan” fiyatlarla satmak istediklerini söyledi.


Dünya otomotiv devlerinden General Motors da, geçen haftalarda benzer bir açıklama yaparak, abartılı fonksiyonlara sahip olmayan, ancak en azından sürücü direksiyonu bıraktığında şeritten ayrılmayan, öndeki araçla güvenlik mesafesini koruyan, gerekirse durup kalkabilen bir aracı 5-6 yıl içinde piyasaya sunabileceğini bildirmişti.


Akıllı sensörlerle kaplı


Google ve Bosch tarafından halen testleri devam eden bu teknoloji, akıllı sensörler ve 360 derecelik açıyla etrafı tarayabilen kameralar ve GPS sistemi aracılığıyla çalışıyor.


Örneğin Bosch’un geliştirdiği sistemde, araç, kameralar sayesinde etrafı sürekli tararken, GPS aracılığıyla gidilecek yolu ve yolun tüm özelliklerine bilgileri aracın elektronik sistemlerine aktarıyor. Araç, bu sayede virajları, hız limitlerini bildiği gibi yoldaki işaretleri, hatta trafik ışıklarını da görüp ona göre davranıyor. Kamera ise yoldaki diğer araçları ve yayaları fark edebiliyor, gerektiğinde fren yapıyor ya da tamamen duruyor. Sistem otomobilin kontrolünü devraldığında gerekirse sollama bile yapabiliyor.


Bazı ülke ve kentlerde bu sistemlere sahip araçlar izin özel izinler çıkartılması aşamasına da gelinirken, sürücülerin yolcu konumuna düşmeyi isteyip istemeyeceği konusu da tartışılmaya devam ediliyor. Daimler, tüketicilerin bunu hemen kabullenmeyebileceğini, belirli aşamalardan geçilmesi gerektiğini belirtiyor.



Frankfurt'ta gündem sürücüsüz otomobiller

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More